نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2085
-
الف
+

برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی «فلم مهرگان» در کابل

چهارمین جشنواره بین المللی «فلم مهرگان» در کابل برگزار می شود.

چهارمین جشنواره بین المللی «فلم مهرگان» پنج شنبه 6 جدی(دی) در کابل برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، چهارمین جشنواره بین المللی «فلم مهرگان» از سوی آکادمی هنر و علوم سینمایی افغانستان روز پنج شنبه 6 جدی(دی) در سالن قصر سپیدار کابل گشایش می‌یابد و روز دوشنبه به پایان می‌رسد.

«علی محمدی کیان» دبیر جشنواره بین‌المللی فلم مهرگان امروز یک شنبه- 2 جدی(دی) به خبرنگار آی فیلم 2 در افغانستان گفت :«چهارمین جشنواره بین المللی «فلم مهرگان» در سه بخش ملی، بین المللی و نمایش‌های ویژه برگزار می شود.»

«محمدی کیان» افزود که در بخش ملی، 23 فلم انتخاب‌شده به نمایش در خواهد آمد و این بخش به گونه رقابتی است.

وی تصریح کرد:«به غیر از کمیته گزینش، یک کمیته دیگر این فلم‌ها را داوری می‎کنند و در روز اختتامیه، به فلم‌های برتر و بخش‌های برگزیده جایزه تفویض می‌شود.»

وی در مورد بخش بین المللی این جشنواره گفت:«در این بخش 22 فلم از کشورهای افغانستان، ایران، مالزیا، بنگله‌دیش، فرانسه، روسیه و هالند نمایش داده می شود و این بخش جنبه رقابتی ندارد.»

بخش سوم این جشنواره به نمایش ویژه فلم مستند «هزار و یک زن چون من» اختصاص یافته است.

این فلم داستان دختر جوان افغانستانی به نام «خاطره» را به تصویر می‌کشد که سال‌ها توسط پدرش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و از او دو فرزند دارد.

این فلم به کارگردانی «صحرا مانی» در چندین جشنواره بین المللی در کانادا، امریکا، روسیه و فرانسه به نمایش درآمده و تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه بین المللی شده است.

فلم مستند «هزار و یک زن چون من» تاکنون جایزه اصلی جشنواره معتبر حقوق بشر فرانسه و جایزه بهترین فلم مستند در جشنواره بین المللی سوچی روسیه را کسب کرده است.

سومین جشنواره بین‌المللی فلم مهرگان ماه سنبله سال قبل در کابل به ابتکار آکادمی هنر و علوم سینمایی افغانستان و حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود و 350 فلم افغانستانی به نمایش درآمد.

م ح

نظر شما
ارسال نظر